Jannez - Hällesjö, Furuviken 070704

Det var en härlig sommarkväll rent allmänt sen att det var en av sveriges bästa dansband. Deras comeback blev verkligen toppen, visst det spelade lite fel både av Jörgen och Peo efter bara en dags repande. Det var mycket folk redan vid ca 19.40 och gjorde allt vi kunde för att vara första paret att börja, och vi var nog först också men dom andra var ite långt efter. Vet inte exakt hur mycket folk som var där men det var smockat med folk redan efter en halvtimme elle nåt och sen blev det bara mer och mer. Det var en del av "mina" Sundsvallspojkar som var där, sen var det några många fler av "mina" Östersundspojkar. Jag hade det ganska hektiskt dom två timmarna innan paus, och dansade med en hel del nya. Men även efter paus hade jag det ganska fullbokat, stod en dans då jag stod och pratade med en kompis ifrån Hammarstrand dock som inte dansar.

När det var dags för dom sista danserna så gick luften bara ur mig och jag tappade andan x antal gånger och det kom stunder som det blev alldeles svart. Låter kanske ganska allvarligt men det var ju tur att jag dansade med Lars-Erik så jag inte dansade med någon "okänd" när det blev så. Men jag hade väldigt bra sista danser ändå med tanke på vad som hände, och jag kan säga att jag var helt slut både i huvudet och kroppen när extra danserna var slut.

Efter stannade vi och pratade lite med Janne, Kjelle, Peo och Jörgen, och vi hälsade Jörgen hjärtligt välkommen och lycka till osv. Och han berättade att han inte hade klarat av det där utan alla vi i publikens stöd och applåder osv. Vi fick även här från Janne, Kjelle och Peo att dom inte hade klarat av att försöka börja om igen om dom inte hade fått allt stöd ifrån alla.

Fikat avnjöt jag och Lars-Erik tillsammans med Jonas och Nils, vi bjöd på mackor och Jonas bjöd på Amerikanska muffins och singoalla keks med trocadero.

Det var en toppen premiär för Jannez och jag är glad att jag kunde ta mig dit :o)

På återseende! / Yo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback