Shake + Highlights - Moliden, Dansbanan 070707

Det blev en ganska lång resa ifrån Selsålandet till kvällens mål som var Moliden denna kväll. Lars-Erik hade beräknat restiden så perfekt att vi kom innan hans standardtid..alltså 5 minuter innan. Det var Shake som började kvällen som såklart var toppen, precis vad vi önskat.

Kvällen började bra och blev bara bättre och bättre, jag dansade alla danserna förutom en då jag satt och pratade med Örjan som var i fiket med Alva sovandes på hans arm och en till då jag stod ute med Larse i Shake och pratade lite (i väntan på att en lugn skulle komma så vi skulle dansa) och sen att vi tog en väldigt kort paus denna kväll. För vi hade räknat ut det hela lite konstigt så vi missade lite av danserna när det var dags för Shake igen att spela. Men eftersom vi var väldigt besvkien på fikautbudet som hade där så blev det bara att vi delade på en hamburgare och drack var sin burkdricka.

Golvet var fläckvis fruktansvärt halt, och man kände att man inte riktigt hade kontroll under fötterna vilket gjorde att man inte riktigt kunde slappna av helt och fullt. Det var otroligt jobbigt att bugga i början för det kändes som att man absolut inte hade koll på sig själv och jag tog många felsteg i buggen den kvällen. Tydligen tyckte dom jag dansade med att det gick bra ändå, men jag tycker att det måste kännas bra själv också. Men med tiden så blev det bättre indansat och man vande sig vid golvets skick, och det var värst vid ingångarna och vid scenen för många som har sina kläder, väskor, vattenflaskor mm där.

Jag hade en bra kväll även fast att jag kände att jag inte var på topp. Efter dansen bar det iväg hem till familjen Johansson som vi hade "bokat" stuga hos :o) alltid lika trevligt att komma på besök!

På återseende! / Yo 

Kommentarer
Postat av: stefan

låter som om att du hade kul i alla fall! :)

2007-07-15 @ 13:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback