Shake + Highlights + Nova - Gräsmyr, Bygdegården 070629

Denna kväll hade jag inga speciella förväntningar om hur detta skulle bli framför allt då min kropp inte ville riktigt vara med kanske speciellt fötterna som var väldigt trötta. Sedan var jag lite skeptisk till Nova eftersom jag aldrig dansat/hört dom innan. Och visst jag kanske var lite väl hårt först med att säga att dom var värdelösa, det var inte alls så hemskt..då var ALLT jobbigt. Dom funkade men jag har inte så mycket mer att säga tror jag. Highlights och Shake var ju desto bättre fast ändå bäst var ju som dagen innan Shake.

Highlights hade en tävling om att killen skulle snurra tjejen så många varv som möjligt framför dom. Jag dansade den dansen med Örjan och han buggar inte men vi tog en hel del snurrar framför dom ändå. Det gick så fort så jag hängde inte riktigt med, och jag skyller på fötterna *fniss* Och som ni kanske förstå så vann vi ju inte den där tröjan som det konstigt nog stod ?Highlights? på.

Eftersom det var premiär för mig på Gräsmyr så hade jag ju inte heller några som helst förväntningar på vilket folk som skulle vara där. Det var en hel del eller ganska mycket killar som jag brukar dansa med här nere och dessutom en del som jag bara med i Långsele. Dansade med ganska många nya denna kvällen också, och endast en av dom som var mindre bra.

Jag dansade alla danserna fram till vi tog pausen som var vid tolvslaget, exakt om det var innan eller efter kommer jag faktiskt inte ihåg. Under pausen drog jag och Lars-Erik avnjöt vi en macka, en burkdricka och en krämbulle var. Vi hade sällskap av Linda (om jag inte minns fel) och Frida. Efter att vi ätit upp så satt vi kvar en ganska lång stund innan vi orkade lyfta på våra ?bortdomnade? rumpor.

Efter pausen dansade vi några danser sedan satte vi oss på en bänk (rätt nära scenen) och bara satt och tittade på alla som dansade och lyssnade på musiken. När det var en dryg timme kvar så gav vi upp lite grann och gick och satte oss igen i fiket och tog en fika till och snackade lite skit och bara tog igen oss lite. Medan vi stod och köpte fikat kom Christine i Shake och pratade lite med oss, efter en liten stund vi satt oss för att äta ännu en krämbulle och dricka ännu en dricka kom Larse och pratade lite skit med också. Eller lite kanske man inte kan kalla en dryg halvtimme eller nåt.

När klockan var ca 02.45 gick vi sakta ner till dansbanan igen för att dansa sista danserna. När vi dansat sista dansen var alla banden uppe på scenen och sjöng extranumrena tillsammans. Som det var väldigt bra drag i, vi gav upp dom allra snabbaste för vi hade ingen som helst ork kvar i kroppen.

Efter att dansen var slut gick vi först ut för att vänta på Örjan, då tittade jag in mot scenen och då står han och pratar med Shake. Så jag gick dit för att säga hejdå och tack för en trevlig danskväll. Många kramar och lite ?surr? blev det också.

Efter det bar det ?hem? till Övik i igen. Lars-Erik somnade ganska fort, och sov nästan hela vägen till vi kom ?hem? igen då klockan var ca 05.00. Och på Lördagen så vaknade vi inte förrän ca. 12.25 så det blev lite sovmorgon också efter dom hårda dansdagarna.

På återseende! // YO

Kommentarer
Postat av: Frida

Hej du! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback