Expanders - Kovland, Ånäsparken 070614

Det började med att jag höll på att komma försent för jag hade fått ett uppdrag av bror min att åka och hämta några daragrejor hos mitt ex. Det var spöregn, så det var ganska läskigt att köra eftersom jag hade ganska så bråttom och är lite ovan än. När jag kom fram så råkade jag parkera bilens passagerarsida rakt på en otroligt djup vattenpöl, det var inte så kul eftersom centrallåset har fått ett litet fel så man måste låsa på passagerarsidan. Så jag var alldeles dyngsur om fötterna, kändes som att det blev torrt oväntat fort eller kanske att det byttes ut mot svett *fniss*.

Vi var tre danspar på golvet när första dansen började, allt eftersom droppade det in folk. Det var inte mer än kanske 70 pers där. Det var ju lite lite men samtidigt gick det väldigt bra att dansa och jag dansade kvällens alla danser. Vilket inte hänt speciellt ofta, men på senaste tiden har det blivit mer och mer så. :o) Jag är inte det minsta negativ att det var så pass lite folk som det var, man kan väl säga att det var en mer familjer känsla i hela logen. Jag hade så otroligt roligt, buggade nästan alla snabba (kändes det som), dansade med en hel del nya och till och med en dubbelbugg också.

Dansen innan pausen höll Expanders och vi i publiken en tyst minut för Rickard Holm i Jannez. Det var mäktigt och härligt, sorligt och fruktansvärt skönt.

Fikat avnjöt jag och Lars-Erik i hans bil, vilket bestod av en halv macka var och en 33cl dricka.

När kvällen var slut så bar det iväg hem till Sundsvall igen!

På återseende! / YO

Kommentarer
Postat av: Danstanten Tessan

Kul att du börjat dansblogga :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback