Svänzons - Hällesjö, Furuviken 070627

Denna kvällen blev en härlig tur till Hällesjö från Östersund på Lars-Eriks motorcykel. Det var lite småkyligt emellanåt fast det kände jag att jag kunde leva med, skulle ju ändå hinna få upp värmen på dansen. Vi var på plats typ tio minuter innan det började, vi hade planerat att hinna göra oss iordning lite snabbt. Till vår förvåning var toaletterna låsta så det tog lite längre tid än planerat.

Vi var inte dom första på dansgolvet i den otroligt lilla men samtidigt väldigt charmiga loge. Det var inte så mycket folk från början, vid ca. halv tio tiden började dom flesta på att strömma in. Känner inte att jag kan klaga speciellt mycket på mängden av folk, kanske inte heller på att det var stökigt eller bökigt på något sätt. Jag blev positivt överraskad att det var faktiskt riktigt lugnt där igår. Dansade med några som klagade på att det var lite folk för att vara premiär, och visst just för att vara premiär kanske jag också tyckte att det var lite väl lite folk. Men eftersom logen inte var speciellt stor så tycker jag att det var riktigt lagom. Nästa Onsdag kommer man nog inte ens kunna andas eftersom Jannez nystartar med Jörgen Sandström som basist.

Jag stod över tre danser under kvällen, och samtliga var Herrarnas så mitt danssug försvann lite grann men jag kom igång ganska fort igen. Annars så dansade jag med ganska många nya men många som jag dansar med i Östersund var där så dom jag brukar dansa med dansade jag såklart med. Jag hade en toppen kväll även fast att jag stod så mycket som jag gjorde, vilket inte brukar hända så ofta längre.

Fikat avnjöts på Malins mammas biltak (drickorna fick stå där ialla fall) *fniss*

Efter dansen fortsattes resan hem hit till mig.

På återseende! // YO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback