Titanix + Vanilla + Mickeys - Aspåsnäset, Logen 070621

Dans på "Näset" dagen innan midsommarafton verkar vara en tradition för dom flesta människor, främst ungdomar som inte vanligtvis eller aldrig annars dansar. Dom flesta av ungdomarna som inte brukar vara ute och dansa var ganska eller väldigt påverkade av alkohol. Det gjorde väl att när jag råkade ut för dom så hade jag inte dom bästa danserna under denna kväll. Men visst då kunde man ju förhoppningsvis prata bort dom danserna. Lyckligtvis så råkade jag inte för spciellt många, och jag när jag inte bjöd tillbaka dom få eller några av dom andra "nybörjarna" så vågade väl dom inte bjuda upp mig mer.

Jag dansade med en hel del nya killar, och förutom "nybörjarna" så var mina dansar med mina nya denna kväll toppen. Vissa bättre än andra, men ingen som jag ville springa bort från (har skett). I övrigt känner jag att min danskrets i Östersundstraken är bra men kommer bli bättre för varje danskväll. Jag har en del jag dansar minst en dans med varje gång jag är där.

Om banden då..dom var helt okej faktiskt. Det var jätteskoj med variation när det gäller utbudet av låtarna. Jag personligen tycker att det är roltigt när banden väljer att spela nya låtar som ligger på topplistor osv. Mickeys bjöd på Markoolio med "Ingen Sommar Utan Reggae" som dom hade övat på hela långa dagen. Jag tycker dom framförde den riktigt bra. För dom som inte hört den kan jag bara säga att det är en låt man blir på bra humör av och det bara spritter i benen.

Det var non-stop dans (21-02) så jag och Lars-Erik tog paus runt elva om jag inte minns fel. Vi köpte "Ost-stutar" och var sin burkdricka, och satt i "cafét" och avnjöt dom goda stutarna och drickorna med infravärmen stekandes mot våra redan varma kroppar.

Sista timmen fick min kropp ett tokryck, mina fötter ville inte riktigt vara med, min rygg och knäna ville inte heller vara med. Kände att myggorna hade bitit mig när vi var utanför och gick så började jag känna av dom när jag dansade några foxxar. Visst var det en person som sa att jag gnällde mycket sista timmen, så jag försökte bita ihop så gått jag kunde. Men jag hade en toppenkväll, stod bara en dans förutom pausen vi tog.

Efter dansen bar det av tillbaka till Selsålandet där det på midsommarafton skulle bjudas in till fest!

På återseende! // YO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback