Zlips - Långsele, Hanssons Loge 070616

Denna dag visste jag skulle bli en väldigt lång dag, men hur lång hade jag ingen aning om. Det började med att jag skulle åka buss till Östersund, för att bli upplockad av Lars-Erik för att direkt fortsätta en ganska lång bilresa till Laxsjö för att vara med på Rickards minnesstund. Som var väldigt fin, märklig och sorglig. Jag fick knappt fram en tår under hela tiden vi var inne i kyrkan, inte förrän vi gick fram för att tända ljus åt han och jag skulle gå tillbaka och får ögonkontakt med Janne. Han hade tårar i ögonen och han nickade åt mig och när jag satt mig så kom den största klump jag någonsin känt i hela mitt liv. Det kändes som jag skulle kvävas vilken sekund som helst, fick fram två ynka små tårar efter det. När det var slut i kyrkan så gav vi oss i väg till Bygdegården för att avnjuta mackor, gobitar, kaffe, te eller saft. När vi kom dit var det som en lättnad som satt sig i bröstet istället för klumpen. Jag och Lars-Erik satt tillsammans med Christine och Larse i Shake och Maria och Pär. Vi hade en trevlig stund där tillsammans. När vi skulle till att åka så gick vi och pratade lite med Janne, Kjelle och Peo och tre varma goa kramar fick jag.

Då var vi på väg mot Selsålandet, Lars-Eriks sommarställe för att fixa oss inför dansen eftersom vi hade någon timmes körning kvar att göra. På vägen dit efter att vi upptäckt att affären var stängd i närheten så insåg vi att vi inte skulle hinna äta innan dansen. Jag ringde mamma och frågade om det skulle finnas mat över åt oss, och naturligtvis fanns det det. Så vi försökte skynda oss hem till Långsele så fort vi kunde. Kastade långsamt i oss maten :o), snackade lite skit, gick och polerade betarna så var det dags att köra den lilla bit det är till Hnassons från mina föräldrar.

Vi kom dit tre minuter över, dansen hade inte börjat än :-O! Så vi skyndade oss in så vi inte skulle missa första, vi hann precis *leer*. Det blev en riktigt bra danskväll, mycket bra dansanta människor och såklart en del "bybor" som alltid tar sig dit upp. Jag tycker det var lagom mycket folk, lite stökigt ibland när gubbarna kom in på golvet..annars väldigt lugnt. Jag dansade med en hel del nya killar, buggade fruktansvärt mycket ochdet kan jag tala om att det känns i kroppen idag *aaaaaajjj* Men jag hade otroligt roligt och det är alltid lika kul att komma hem och dansa med dom jag började dansa med på "Logen".

Kvällen slutade med att jag hade fått ett uppdrag av min kära kusin Camilla som var på besök i Långsele i helgen, att hälsa Matts i Zlips från henne  och ge han en kram eftersom dom umgicks för X antal år sedan. Jag stod och försökte förklara henne lite för han, men han sa att han skämdes för att det inte var någonting som sa klick. Han bad mig hälsa henne att mejla honom. Tror inte det behövdes för hon kom upp dit precis efter att vi hade åkt. Vet ingenting mer än att hon skrev att "Det var jättekul att träffa honom/dom." och "Han är väldigt trevlig". Kul att det just är Matts som Millan kände, han verkar så trevligt och häftig på något sätt :o)

Fikat, det blev ingenting mer än en 33cl dricka var utanför Lars-Eriks bil.
Jag hade en kanonkväll och dansade kvällens alla danser..till och med extralåten.
När det var dags för hemresa följde jag Lars-Erik till Selsålandet.

På återseede! / YO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback