Zlips - Älvstagården, Jättendal 080530

Den här dagen blev inte alls som jag hade tänkt, eller som vanligt kanske jag ska säga. Det började med att hade prov i skolan, slutade tidigt och på väg till bussen på väg hem tycker jag mig se Melissa i Zlips sitta med en hel drös av packning på gräset vid fontänen i stan. Jag hejade på henne och hon vinkade dit mig, jag satte mig och blev sittandes i någon timme av massa tjejprat, vilket var mycket trevligt :o) När klockan närmade sig 15 så hjälpte jag henne att bära lite av hennes packning till deras buss, efter det så träffade jag på en kompis (Johanna) och vi blev ståendes på stan också med en massa prat. Efter att Fredrik kom in till stan gick vi och käkade på Kebabcity (kanske inte världens bästa uppladdning inför dans, men gott ;o)) sen gick vi och shoppade, vilket var mycket trevligt för det kändes verkligen att jag behövde någonting nytt i min garderob. Jag hittade tre tröjor och ett par shorts, shortsen och två av tröjorna invigde jag under den kommande danskvällen på Älvstagården. Det var helt underbart bra inköp av dessa shorts, är så roligt då man hittar någonting som man känner är skönt och svalt på dans.
Aja i alla fall så hade jag lovat Grabbarna Grus att jag skulle vara chaufför åt dom till kvällens dans, vilket innebar ytterliggare en försenad danskväll. Men det gjorde mig inte så mycket denna kvällen heller eftersom vi hade det rent utsagt skitskoj i bilen, med åter en massa skratt och poppande av sjukt bra musik. När vi väl var framme så stod jag dom första två danserna för att typ alla killar redan var uppbjudna då det som ni flesta vet att det brukar vara överskott av tjejer och så också denna kväll. Direkt efter att dom två danserna var slut blev jag uppbjuden direkt, och förvånade glad såg jag en massa dansfolk som sagt att dom fått förhinder och kunde dyka upp som ändå var där. Och för att nämna någon så var min favorit där och jag blev helt överlycklig. Så jag kan lova att jag hade det jag gjorde under denna kväll och det var endast någon enstaka damernas som jag självmant satt för att prata med underbara Beccis från Stockholm som kommit upp på besök med sin lika trevliga pojkvän Mats. Jag hade en toppenkväll till underbara Zlips, och kvällen gick ju alldeles för fort för att hinna med alla jag ville dansa med. Och på vägen hem gick det riktigt bra och kul hade vi och poppade åter på massa bra musik, och framme hemma i Sundsvall svängde jag Micke och Håkan in på Big Boy innan jag skulle släppa av dom. Det var riktigt gott! Det enda jag kan göra är att sätta toppbetyg på hela denna dag, trots att den inte blev riktigt som tänkt.

Lev å må och rocka hårt på dangolven där ute i vårt avlånga land!
Mvh Yohanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback