Danshelgen i Hudik

Då var det dags för en uppdatering av hur mina senaste danser har varit.

Då tycker jag att vi börjar med Zlips 16/5:
Var egentligen inte meningen att jag skulle åka men när jag kvällen innan bestämde med min skjuts (som också var osäker) att vi skulle samåka så försökte jag se framemot denna kväll så gott jag kunde trots att jag visste att det var kommunalfest så att det skulle vara en del fylla där. Och när vi satt i bilen på vägen dit så började vi fundera på vad vi höll på med och var nästan beredda att vända om och köra hem igen. Men vi bestämde oss för att parkera bilen, gå in och dansa så gott vi kunde. Vi blev glatt överraskade över det strålande inträdespriset dom hade satt för kvällen, nämligen ynka 80:-. Detta gjorde i alla fall mig mer taggade, för jag hade ju inte varit så smart att jag ringde och kollade innan. Men som sagt det förhöjde min kväll redan då :o)
Jag dansade på och det kom en del dansanta människor som jag fick äran att dansa med, kanske inte alla men väldigt många. Dansade med en hel del nya underbart duktiga killar som vissa av dom påstod att dom inte vägat bjuda upp mig tidigare trots att dom sett mig ute på dans typ enda sen jag började dansa, och då känner man sig ju lite dum att man aldrig har lagt märke till dom förut. För man kan ju (iaf jag) se folk utan att man riktigt ser dom egentligen, man hälsar ju liksom på så mycket folk på dans utan att veta vilka "gäng dom tillhör" eller vilka dom känner bara för dom känner igen en själv..konstigt det där. Men den kvällen blev ju trots lite folk aldeles toppen bara för att jag fick dansa med så många nya som "gamla" favoriter ;p

Shake 17/5:
Samåkningen gick smärtfritt och dom var mycket trevliga mot mig trots att det bara var en i bilen som jag kände men hade pratat med en annan kille i bilen som fixat så jag fick åka med dom..tack vare DansMaffian :o) Vi kom lite sent för att vi skulle hämta upp en tjej som var på besök hos sin far inne i stan i Hudik, dom ville ju såklart att vi skulle komma upp och hälsa så sagt och gjort. Efter att vi hade stått och surrat med dom en stund så bar det iväg till Folkets Hus, vädret var snöblask och kallt. Självklart så hade jag ju klänning vilket inte gjorde det hela bättre men det är ju skönt att ha det inne på dansen, men som tur är så är det ju början på sommarn nu så vädret blir ju bara bättre och bättre :o)
Det var ju en "vanlig" danskväll och det kom dit lagom mycket dansanta människor, många från dagen innan vilket gjorde det mycket roligare. Hade väl inte lika roligt som dansen dagen innan till Zlips men jag dansade lite mer och med lite fler människor :o)
Efter dansen så skulle jag få sovgäst så jag åkte inte med gänget jag åkte med ner, resan hem gick också smärtfritt och vi var inte hemma allt för sent vilket var skönt :o)
På Söndagen dagen efter att min sovgäst hade begett sig hemöver så var jag väl ganska seg och trött, och satt mest och försökte plugga så gott jag kunde och det blev en tidig kväll vilket var skönt då jag skulle upp till skolan som vanligt på Måndag.

Ja det var väl det mesta som jag kommer ihåg från förra helgen i Hudik :o)

Ha det bäst så ses vi på dansgolvet
/Yohanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback