Jannez - Älvstagården, Jättendal 080523

Ja då var det dags för Jannez igen, har haft dansupphåll av dom sen dom var på Hullstagård i Sollefteå 11/4. Jag var väl inte 100% laddad men tack vare att jag visste att vissa personer skulle dit så kunde jag ju inte bara sitta hemma en Fredagkväll och glo på dumburken. Så jag fixade skjuts och vid 20 var vi på väg ner till Underbara Hälsingland igen :o)
Kvällen började lite segt med tanke på att det inte hade hunnit komma så mycket folk och när det är Jannez så är det mest par som åker dit så det satt fler tjejer än mig och väntade på att dom första låtarna skulle vara slut. Och precis då min nyblivna favorit från helgen innan då jag var i Hudik kom mot biljettluckan så blev jag ju såklart uppbjuden, inget jag hade någonting emot eftersom jag tycker jättenmycket om att dansa med killen som bjöd upp mig också. Efter några danser fick vi tag på varandra och lika roligt och mysigt att dansa med honom igen, var ju liksom 6 dagar sen vi dansade sist ;p Han hade med sin bror som jag också "invigde" eller vad man ska kalla det, och han var också grymt duktigt vilket glädje mig :o) Dansade ganska mycket med favoriten just för att det mest bara var massa "gammstötar" där, men dansade även med en hel del andra också. Var dock med i en liten olycka på dansgolvet, vilket var att när jag dansade en av exets vän så var det rent utsagt en kärring som dansade bakom oss som hade klackskor på sig som satte ner klacken rakt på min fot, hon vred om klacken fortfarande kvar på min fot och tryckte ner klacken så det knakade i foten. Jag haltade resten av den dansen vilket säkert inte var så kul för han  jag dansade med för jag var tvungen att hänga mig på honom för att jag inte kunde stödja mig på foten. Efter den dansen satte jag mig och vilade den lite, men tog inte alls lång tid innan jag var uppe på dansgolvet igen vilket var skönt för att slippa tänka på smärtan (har fortfarande ont i foten). När det var dags för gammeldans så hade jag ju såklart "skvallrat" på mig själv om att jag kunde det, men som tur var fick jag dansa dom danserna med favoriten vilket gjorde det helt inte så mycket bättre efteråt då jag fick veta att han var typ Sverige mästare eller var det var i Hambo då han var liten. Kan säga att jag skämdes över min bedrövliga hemlärda gammeldans, men han skrattade bara bort det och sa att det gick jättebra och det var väl tur det..för min skulle alltså ;p
Under pausen så fick jag tvinga i mig en macka och det slank även ner en 33cl trocadero som inte alls var svår att få i sig :o) (ni som känner mig eller läst den här bloggen innan kanske vet att jag är typ beroende av trocadero, men bara på dans ;p)
Sen fortsatte kvällen med massa dans och dansare :o) efter dansen var slut så bar det iväg hemåt igen och denna danskvällen var redn slut, jobbigt då man sitter och har ångest och bara längtar efter mer dans. Men det är väl bara ett gott tecken på att man trivs med det och har kul när man får umgås, dansa och träffa sååå mycket underbart trevliga människor som tycker om det lika mycket som mig :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback