Zlips + Shake - Vårbacken, Nedansjö 080524

Åååh, denna kväll hade man väntat på i ett år sen förra dansen där var slut. Den kvällen var det såå kallt att orkestrarna stod på scenen med dunjackor hela kväll, och vi dansare hade tjocktröjor dom första tio danserna typ. Vädret var mycket bättre och varmare denna kväll och det var skönt att vara där och dansa igen för den logen är verkligen helt grym och liten och bra golv trots att det inte dansas där mer än när tjejerna från nistalgidans.se fixar dessa trevliga kvällarna. Kvällen började bra med uppvärmningsbugg med Erik innan så många hade hunnit komma, sen kom det bara fler och fler som är på min topplista. Fick dansa första dansen med Kalle från Hudik som är mycket trevlig, rolig och mysig att dansa med, trots att jag inte riktigt har den rätta orken att dansa för mycket bugg med men det är tur att jag kan smila upp mig och försöka koncentrera mig på att inte se allt för plågad ut..för det är jag inte mer än att jag inte har den riktiga kondisen för att orka så mycket bugg som det blev igår. Det är ju stor skillnad på att foxa snabbt och bugga en snabb dans, under buggen har jag inte riktigt lärt mig att andas som man ska än..men det lovar jag att ändra på bara så ni vet det killar :o)
Trots att jag saknade vissa människor som jag tyckte skulle vara där så nöjde jag mig med dom som var där och fick inte sitta en enda gång, var tvungen att kasta i mig mitt fika jag hade med mig som bestod av två mackor och trocadero (såklart) för att jag hade bokat en dans med en kille som jag knappt brukar hinna dansa med. Sen satt jag någon dans på slutet för att mina ben inte ville hänga med mig längre, efter att jag hade suttit och vilat ett tag blev jag uppbjuden och kände att jag hade tagit igen mig så pass bra att jag skulle kunna ladda ur mina batterier igen då det ändå var sista snabba innan sista dansen. Vi röjde järnet och hade verkligen skitskoj ;p sista hade jag bokat med Kalle just för den här kvällen, annars brukar jag ta det som blir över eftersom jag inte har någon speciell som jag kan mysa med på sista. Efter sista dansen var det ju dags för sista urladdningen av dom få batterier jag hade kvar och jag och Kalle öset på som bara den i bugg och det var verkligen heeeeelt sjukt roligt och det var så mycket utrymme att jag höll på att svimma efter att första låten var slut. Jag kände verkligen att jag aldrig skulle klara en till om Shake kom tillbaka in på scen, och självklart blev det en till och jag var redan helt slut så i slutet av den buggen slutade det med lite fox.
Mina ben var heeeelt gaaaalet slut men jag kände mig mycket nöjd att jag klarade hela kvällen med så mycket bugg som jag dansade..blev ju lite bortskämd med så mycket fox dagen innan till Jannez. Man kan väl säga att jag är mer en foxare än buggare, även fast jag tycker att det är gaaaalet kul att bugga också :o)

Nästa dans är på Tisdag i Järvsö till Blender och det också bli skitskoj för då får jag dansa med favoriten och höra Blender för jag tror att Öviksmaran var sist jag dansade till dom fast kommer inte riktigt ihåg men det är heeelt sjukt längesen igen så jag ska ladda upp mig riktigt ikväll och imorgon så kommer jag tappad från tårna till hårtopparna tillbaka till Undetbara Hälsingland :o)

(Oj vad roligt det var att skriva dansblogg igen ;p)

På återseende, vi ses på dansgolvet!
/Yohanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback